Place the article you want in the basket then during the order process select the shipment and payment method “Pick up in store.”
As soon as the article is ready to be picked up in store we will send you an email notification. From this point you have 14 days to pick up your order. At the end of this period your
reservation will be cancelled. You can try on the desired articles (max. 10) without obligation in the store.
Your desired article is only available at the store in Würselen.
Würselen store
Order your product online for pick-up at the store.
How it works
Building on the success of the hugely popular Merlin Brody shirt, we introduce a chino which utilises the same lightweight, stretch fabric. This innovative 4 way active stretch cotton twill features Spandex®. As a result, this clean chino achieves EN17092 Level AA. To top it off, armour is provided by D3O, making use of their slimline fit and forget Ghost protectors for a discreet look when off the bike.
Features:
Leather Belt Patch
Belt Loops
Merlin Branded Shank
4 Way Active Stretch Cotton Twill With Spandex®
DuPont Kevlar Interlining On Knee and Hip
YKK Zippers Used Throughout
Two Front Pockets
Two Slit Rear Pockets
Specifications:
Protectors:
Adjustable D3O® Ghost fit and forget impact print L1 knee armour
D3O® Ghost fit and forget impact print L1 hip armour
EN17092 Level AA
Additional product information
Material
Upper material: 98% Cotton, 2% Elastane; Inner material A: 60% Aramide, 40% Polyester; Inner material B: 100% Polyester
Customer ratings for Merlin Brody Motorcycle Textile Pants
Number of ratings: 1
Average rating: 4
1 Deutschall
Qualititiv gut, die Größenangaben sollten insgesamt mal einee Prüfung unterzogen werden(23.07.2025)
Anonymous236427847
Nach einer Woche Warterei: Die Zustellung wurde auch am Montag, den 21.7., 3 Stops vor meiner Adresse, wieder abgebrochen und "fehlgeleitet". Ich musste 35 Minuten hin und 35 Minuten zurück nach zur DHL-Verteilzentrale rausfahren, dort mächtig auf den Putz hauen, damit mir das Paket ausgehändigt wird. Eure Argumentation - schlichtweg hahnebüchen und unprofessionell: "Wir versenden 1000 Pakete am Tag" - lasse ich nicht gelten, denn es werden wohl hoffentlich nicht 1000 Pakete am Tag eine Woche lang fehlgeleitet, oder? Als Versender einer bereits bezahlten Ware ist DHL euer Vertragspartner, nicht meiner. Ich gebe euch keine Schuld daran, dass DHL "Mist baut", aber eure Unterstützung, damit ich das Paket erhalte, ließ arg zu wünschen übrig. De Facto musste ich mich kümmern - mit einem nicht unerheblichen Geld- und Zeiteinsatz. Die Erstattung der Versandgebühren - das absolut Mindeste was man erwarten kann - steht in keiner Relation zur Zeit, die ich mit Anrufen bei Euch, bei DHL und nicht zuletzt mit meiner "Abholaktion" verbracht habe.